Jij lief voor mij, ik lief voor jou…
Van de leden van de Businessclub Meppel heb ik met 38 bedrijven ooit ‘iets gedaan’. En met zeker net zo’n grote groep zou ik graag ‘iets willen doen’…
Want ik denk niet dat wat je van ver haalt lekker is. Ik vind het veel verstandiger om eerst in mijn eigen netwerk of regio te kijken naar een bedrijf dat ik kan inschakelen.
Daarom ben ik sinds vorig jaar lid van Businessclub Meppel; hét platform van bedrijven in de regio die elkaar versterken. Want om de regionale economie te versterken, is het belangrijk dat opdrachten en aankopen niet ergens gebeuren waar je er zelf niets aan hebt.
Jij lief voor mij, ik lief voor jou is één van mijn motto’s. Als jij vandaag aan mij denkt, zit je hoog in mijn hoofd en gun ik jou mogelijk de volgende keer een klus of opdracht. Maar als ik je niet ken, zal ik je ook niet aanbevelen in mijn netwerk of iets bij je afnemen. Dus als je elkaar niet kent, kun je elkaar ook niet vinden!
Zaken doe je niet met bedrijven, maar met mensen die je aardig vindt. Dan gaat het vaak niet om prijs, kwaliteit of service, want uiteindelijk moet het werk je gegund worden. Het gebruik maken van elkaars netwerk, levert werk op. 150 keer gemiddeld 400 contacten is 60.000 gezamenlijke contacten! Mijn advies is dan ook: Wees aardig, doe je werk goed, schrap het woord concurrenten en kijk wat je voor een ander in je nabije omgeving kunt betekenen.
Annigje Udinga – Udinga Media